Pinkster vigilie 2018

19mei20:0022:00Pinkster vigilie 2018Hoe viert u Pinksteren dit jaar?

Details van het evenement

Hoe viert u Pinksteren dit jaar?

Pinksteren is het derde grote feest van de Kerk. Dat wil­len we dit jaar alweer voor de derde keer vieren met een Pinksterwake, op de avond vóór Pinksteren. Daarin is de Fonteinkerk misschien wel uniek in Nederland. Maar waarom doen we dat eigenlijk?

Pinksteren is óns feest, het feest van de kerk. De Pinkster­wake is een schakel in het snoer van het kerkelijk jaar. Door dat snoer jaar na jaar af lopen cirkelen we, als het ware op de thermiek van de Geest, omhoog. Een wake kan daarbij een moment zijn om je te bezinnen op de “Vruchten van de Geest” die tijdens de wake centraal staan. Welke van die vruchten zegt mij iets op dit moment van mijn leven? Liturgie maakt ruimte voor dit soort vragen.

Meer is het eigenlijk niet. Of het moet zijn dat Fons die avond met acht mens sterk daar aantreedt om een paar schitterende koorwerken te zingen van Lassus, Fauré, Lau­ridson, Harris en Stopford. En misschien nog wel belangrij­ker: Henk Veldman, Jan-Roelof Nienhuis en Luuk Goumare zijn er ook.

(Zaterdag) 20:00 - 22:00(GMT+00:00)

Get Directions