Bloemschikking Stille Week / Pasen 2020

De veertigdagentijd, de Stille Week en de Paasdagen van 2020 zullen nog lang in ons geheugen gegrift staan. De gevolgen van de beperkende maatregelen ondervond iedereen aan den lijve. De een meer, de ander minder. De een kwetsbaar, de ander strijdbaar. Maar iedereen was verstoken van gewone sociale contacten, van gebruikelijke ontmoetingen en van wekelijkse kerkdiensten. In die periode kwamen  andere vormen van samenzijn tot stand, digitaal, op anderhalve meter, met nieuwe contactvormen. De wekelijkse vieringen in de Fonteinkerk  gingen door en werden massaal meebeleefd via Kerkdienstgemist.  De viering van Stille Zaterdag werd door Mediagroep EVA, de lokale omroep van Amersfoort en Leusden, zelfs live op televisie en internet uitgezonden.

De website en social media van de Fonteinkerk maakte het mogelijk om alle thuisvierders toch de bijbehorende bloemschikkingen te laten zien. Hier vindt u de foto’s van de schikkingen die de bloemengroep in de Stille Week maakte.

Klik op de foto om de betreffende afbeelding te vergroten.

Witte donderdag

Goede Vrijdag

Goede Vrijdag doet ons herinneren aan het lijden en sterven van Jezus aan het kruis. De kleur paars symboliseert de kleur van de droefste dag van het kerkelijk jaar. De drie rode tulpen doen ons denken aan de drie kruizen en het bloed.

Stille Zaterdag

Jezus is gestorven en begraven. Het is stil rondom het graf. De drie vaasjes met blauwe druifjes symboliseren de vrouwen die meegaan naar het graf om het te bekijken. De blauwe druifjes in de takken symboliseren hun tranen.De 11 narcissen (wit/geel) symboliseren de 11 discipelen.

De witte roos bij het kruis, de witte bloemen en het witte kleed verwelkomen het Licht en Leven van Pasen.

Paasochtend