Kerkrentmeesters

De kerkrentmeesters zijn verantwoordelijk voor het beheer van de financiële middelen en de gebouwen van de (wijk-)gemeente. In de Fonteinkerk hebben wij drie ambtsdragers-kerkrentmeester, te weten Wim Oosterom (kerkrentmeester met de bijzondere opdracht, penningmeester van het  College van Kerkrentmeesters van de Protestantse Gemeente Amersfoort), Jan Paul Griede en Wiebe Goslinga.

Daarnaast verzorgt Els Kaars de administratie van de wijkkas en is Thijs Wagenaar de penningmeester van de wijkkas. Tevens is Els Kaars verantwoordelijk voor de verhuur van de kerkzaal en de zalen in Huis van Zuid. Zij wordt daarin ondersteund door Fahmi Icho en een team van gastvrouwen en -heren. Wilt u meer weten over het huren van een ruimte? Kijk dan op onze speciale verhuurpagina of vul het contactformulier van deze website in.

wil u meer weten over het werk van kerkrentmeesters? Kijk dan eens op de website van de VKB, de Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer od de themapagina Kerkbeheer op de website van de Protestantse Kerk in Nederland.