Kaarsengroep

Al zeker 12 jaar wordt er door een groepje dames uit de Fonteinkerk, van kaarsrestanten, nieuwe kaarsen gegoten. Deze kaarsen, in allerlei vormen en maten, worden gedurende de Adventsperiode in 8 kerken in Amersfoort verkocht. De gehele opbrengst gaat naar Stichting Vrienden van Mikondo. Deze stichting zorgt voor onderwijs in de arme wijk Mikondo van Kinshasa te Congo. Nog steeds is het onderwijs in Congo niet gratis. Talloze families zijn niet in staat de kosten van de school zelf te dragen. Door de inzet van Stichting Mikondo kunnen ruim 1300 kansarme kinderen onderwijs volgen.  De website van de Stichting Mikondo vindt u HIER.

In de loop der jaren zijn gemeenteleden van een aantal kerken in Amersfoort kaarsrestanten gaan sparen. Dit zorgt ervoor dat de opbrengst steeds hoger wordt. De laatste 3 jaar was dat een bedrag van ruim €3.500,-. Het eind bedrag wordt door een gemeentelid verdubbeld!

U kunt uw gespaarde kaarsrestanten inleveren bij onze koster Fahmi, in de Fonteinkerk. Een prachtig project om met elkaar mee bezig te zijn voor een prachtig doel, doet u mee?

Indien u in contact wilt komen met de Kaarsengroep, stuur dan een EMAIL of vul het contactformulier van deze website in.

mikondo