Kerk In Elke Maat Kinderviering
Kinderen In Elke Maat Kinderviering
Kerk In Elke Maat Kinderviering
20171029_kinderviering_1024px

Voor kinderen is er in de Fonteinkerk veel te beleven!

Op zondagen (10.00 uur) zijn er afwisselende activiteiten voor de kinderen. Geen traditionele kinderviering, maar KIEM. KIEM staat voor Kerk In Elke Maat, de kinderactiviteiten in de Fonteinkerk zijn helemaal in een nieuw jasje gestoken. Alle verschillende talenten van kinderen krijgen er namelijk nog meer ruimte. En dit onder deskundige begeleiding!

Er is een heel afwisselend en spetterend programma opgesteld: workshops, dans, er worden prachtige verhalen verteld, we bezoeken theatervoorstellingen, we gaan in het bos op zoek naar nieuw leven, we maken samen muziek. En verschillende keren per jaar zijn er creatieve kindervieringen. In de agenda op deze site kun je zien wanneer deze kindervieringen worden gehouden.

Daarnaast is er op een aantal avonden per jaar kindercatechese, voor alle kinderen van groep 7/8. Tijdens deze leerzame en gezellige avonden worden er thema’s uit kerk en leven verkend.

Dus…zit je op de basisschool? Dan is er voor jou veel te beleven in de Fonteinkerk.

Agenda KIEM

geen KIEM ivm schoolvakantie: 15 en 22 oktober, 31 december, 7 januari, 18 en 25 februari, 28 april, 5 en 12 mei

Thema’s

Thuis: 1 oktober t/m 5 november
Afscheid en gemis: 12, 19 en 26 november
Advent/Kerst: 3, 10 en 17 december
Lichaam: 14 januari t/m 11 februari
Gelijkenissen: 3, 10, 17 en 24 maart
Begrijp je mij?: 31 maart t/m 21 april
Jozef: 26 mei t/m 16 juni

Viering voor Jong & Oud, 3 november 2019: WAT speelde David voor Saul?

KIEM op TV – Met hart en ziel

Ons eigen KIEM op tv! Op zondagochtend 22 april 2018 zijn er voor het  KRO/ NCRV-programma ‘Met hart en ziel’ filmopnames gemaakt. Het resultaat werd op dinsdag 1 mei op NPO2 uitgezonden.

We hebben die dag met KIEM alles wat we normaal binnen in onze ruimte doen, buiten in Nimmerdor gedaan: paaslicht meenemen; stil zijn; luisteren naar elkaar; bidden; lezen uit de bijbel en dingen die te maken hebben met de aarde en echt alleen buiten in de natuur kunnen…..

Hieronder kun je de uitzending in zijn geheel terugkijken.