30-ers en 40-ers

Voor de 30-ers en 40-ers (en stiekem ook wat beginnende 50-ers) van de Fonteinkerk werden voordat Covid-19 roet in het eten gooide, regelmatig activiteiten georganiseerd: borrels met een thema, filmavonden, gespreksavonden, buitenactiviteiten met of zonder kinderen, etc.. We ontmoetten elkaar informeel en spraken over wat ons bezighoudt, over wat ons raakt, over wat we (niet meer) geloven, over wat we zoeken in het leven en wie we willen zijn. Deze thema’s komen ook terug in het logo: to be, to believe & to belong.

Tijdens de corona-periode zagen we elkaar wat minder, maar een aantal activiteiten gingen door. Nu zijn het meer ad-hoc activiteiten met deze doelgroep, zoals 2x per jaar een gezamenlijke maaltijd. Verder hebben we een actieve ‘Fontuin-groep’ bestaande uit 30/40ers die regelmatig met elkaar de tuin van de Fonteinkerk onderhoudt en plannen maakt over hoe we deze prachtige plek meer tot zijn recht kunnen laten komen. Daarnaast is er een whatsapp-groep waarin we af en toe iets plaatsen en delen we, zodra we elkaar zien, stukjes van ons leven met elkaar. Verder zorgen we voor diversiteit en input in het algemene aanbod van activiteiten van de Fonteinkerk van VDO (Vorming door Ontmoeting) waar avonden worden georganiseerd zoals (en hier volgt een niet volledige opsomming) over geloofsopvoeding, theater, lezingen, kunst, boeken, zelf schilderen, film, leerhuizen, meditatieve avonden en retraites. Ook zijn een heel aantal 30- en 40ers actief bij FONS of het Taizékoor. Kortom: voldoende gelegenheid om elkaar te ontmoeten op een manier die bij je past en waar je interesse ligt.

Voor meer informatie kan je per e-mail contact opnemen met Margriet Drent.