2019-reprise-1
2019-reprise-3
2019-reprise-2

Jongeren op Goede Vrijdag in actie

Op Goede Vrijdag 2 april komen jongeren uit Amersfoort en Leusden in actie tegen eenzaamheid. Onder het motto Standby & Standup willen ze voor mensen opstaan en hulp bieden. Daarbij is het paasevangelie de inspiratie. Overdag worden tientallen mensen bezocht die eenzaam zijn; van een ‘vergeten oudere’ tot een ‘geïsoleerde jongere’. Vanaf 19:00 wordt in een live radio/televisieprogramma (EVA) verslag gedaan van deze activiteiten, lokale artiesten treden live op en met gasten wordt ingegaan op een ‘eenzaam corona-jaar’. Burgemeester Lucas Bolsius opent om 19:00 het programma. Vlak voor middernacht (Stille Zaterdag) wordt het afgesloten door de burgemeester Gerolf Bouwmeester van Leusden.

Programma 2021

De actie Standby & Standup vindt plaats op Goede Vrijdag (2 april vanaf 19.00 uur) tot de nacht naar Stille Zaterdag. U kunt de ontwikkelingen rondom de Standup & Standby volgen via www.facebook.com/standby.standup/.

Wij nodigen u uit om een bijdrage leveren aan deze unieke uitzending door te reageren via:

– telefoon (Redactielijn: 033-88 93 033)

– social media op Facebook en  Instagram)

– email: standup@luistereva.nl

We zijn te beluisteren op EVA 89.2 FM/ 105.2 FM en te zien (webcam studio) op Omroep EVA en het tv-kanaal van EVA op de kabel (Ziggo 40, Vodafone 743, Telfort 2043, KPN 1318. Voor analoge tv, dan is het Ziggo 45 / 663,25 MHz).

Veel live optredens

In het programma treden tal van artiesten op: Iris Noëlle, Wudstik (beiden bekend van The Voice), zanger/componist Jason DeGraw, dichter/zanger Twan Vet, pianist/componist Ron Adelaar, zangeres Annemarie Houkes en kerkorganist Henk Veldman. De uitzending wordt georganiseerd door jongeren uit de Fonteinkerk (Amersfoort) en Dorpskerk/Marcuskerk (Leusden) en is te beluisteren op EVA 89.2 FM/ 105.2 FM en te zien op amersfoort.eemland1.nl en het tv-kanaal van EVA op de kabel.

Meedoen!

En gemeenteleden kunnen meedoen. U kunt uw favoriete plaat aanvragen voor vijf euro. (Mag meer, maar wij willen niet overvragen). Zondag zijn wij in de kerk om uw verzoekje te noteren. Maar het kan zijn dat wij u bellen… en u kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen. Daarnaast mag u natuurlijk ook meedoen met onze muziekbingo!

Kijk voor meer informatie, doneren en bingokaarten op www.standbystandup.nl.