Opvoeden met hart en ziel (tweeluik)

02nov20:00Opvoeden met hart en ziel (tweeluik)Tweeluik: Johan ter Beek over gamen

Details van het evenement

Opvoeden met hart en ziel: gamen

Verdeeld over twee avonden organiseren DE HOEKSTEEN, DE BRON, DE EMMAÜS- en DE FONTEINKERK samen een tweeluik rondom het thema ‘opvoeden met hart en ziel’. In deze avonden zullen weliswaar concreet-praktische thema’s aan de orde komen, maar zal vooral worden ingegaan op de waarden achter deze thema’s. Dus niet zozeer een ‘dit moet wel en dat mag niet’, maar meer de vraag hoe in de opvoeding (rondom concrete thema’s) een gesprek kan ontstaan over wat voor jongeren en voor ouders echt van waarde is.

2 NOVEMBER: JOHAN TER BEEK OVER GAMEN
Meer dan ooit tevoren staan jongeren in contact met de wereld om hen heen. Muziek, games en digitale contacten zijn in principe 24/7 onbeperkt beschikbaar. In deze avond wil Johan ter Beek – zelf ontwikkelaar van computer games, docent levensbeschouwing en werkzaam bij JOP – ons als ouders helpen nadenken over de waarde(n) van social media, muziek en vooral van games. Dit met als doel om ons aan te moedigen om met hart en ziel met onze tiener-kinderen in gesprek te blijven. Johan ter Beek wordt op de website van onderweg omschreven als een grensganger, een dwarsdenker, iemand die de wereld van jongeren van binnenuit kent en die passie heeft voor de wereld en kerk van morgen. Van harte welkom!

VOORJAAR 2018: LASTIGE VRAGEN EN ‘GELOVEN IS STOM’

In het voorjaar van 2018 staat een tweede bijeenkomst op het programma, rondom het hierboven genoemde thema. De exacte datum wordt t.z.t. ruim van te voren bekend gemaakt.

(Donderdag) 20:00(GMT+00:00)

De Hoeksteen