Heilige onrust

21nov20:00Heilige onrustIn gesprek met Frits de Lange

Heilige onrust: spiritualiteit in het spoor van pelgrims nieuwe stijl

Onlangs verscheen het boek Heilige Onrust – Een pelgrimage naar het hart van de religie. Auteur is de van huis uit gereformeerde theoloog en ethicus Frits de Lange (1955). Hij gelooft zoals vele generatiegenoten niet meer in een Opperwezen en een hiernamaals. In zijn boek stelt De Lange zich daarom de vraag waar je kunt beginnen bij het zoeken naar nieuwe levensoriëntatie. Hij doet dat door zich te identificeren met hedendaagse pelgrims. Hij verkent wat het verlangen van de pelgrim nieuwe stijl naar een ander, beter, waarachtiger leven betekent. Hoe kunnen wij van daaruit richting geven aan ons leven in een almaar veranderende wereld. De zoektocht van Frits de Lange roept veel (h)erkenning, maar ook weerstand op.

Frits de Lange is hoogleraar Ethiek aan de Protestantse Theologische Universiteit en docent aan de Academie op Kreta. De website van Frits de Lange vindt u hier.

De bijeenkomst zal muzikaal worden omlijst door Bas de Wilde (klarinet) en Gery Stanink (piano). Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door Oecumenische Geloofsgemeenschap Het Brandpunt, de Protestantse Wijkgemeente Fonteinkerk, de Vrijzinnige Combinatiegemeente Johanneskerk en de Protestantse Gemeente Leusden.

(Dinsdag) 20:00(GMT+00:00)

Johanneskerk