Duurzame week 033

Zorg voor de schepping is onderdeel van Christelijk leven. Die opdracht geldt de hele aarde, maar raakt ook onze directe leefomgeving. Amersfoort organiseert een duurzame week van 8 tot 14 oktober. Daarin kunt u in contact komen met stadsgenoten en ontdekken wat wij kunnen bijdragen aan een duurzame aarde. Er zijn lezingen, films en gesprekken. Enkele van deze activiteiten worden aangeboden door de Amersfoortse kerken.

Ook hebben de kerken op de markt van 12 oktober op het Lieve Vrouwekerkhof een eigen marktkraam om te laten zien hoe geloofsgemeenschappen kunnen bijdragen aan duurzamer leven. Meer informatie over de Duurzame Week 033 vindt u op www.duurzameweek033.nl. In het programma is ook ruimte voor levensbeschouwelijke activiteiten.

De Fonteinkerk doet ook mee aan deze duurzame week, o.a. door een ‘ duurzame viering’ op zondag 13 oktober a.s. Na de koffie kunnen we de handen uit de mouwen steken en samen als gemeente zwerfvuil rapen.