Schrijf je eigen Psalm

11apr20:00Schrijf je eigen PsalmTwee meditatieve schrijfavonden tussen Pasen en Pinksteren

Details van het evenement

Twee meditatieve schrijfavonden tussen Pasen en Pinksteren o.l.v. Gert Ryokan Bremer

Als mijn psalmen jou naar je eigen hart brengen en daar een snaar gaat trillen, een woord of gedachte gaat rondzingen, dan is de opzet van mijn boek geslaagd. Wat waarom zouden jouw eigen woorden minder geloof dragen dan de mijne? Schrijf ze gewoon op want jouw lied weet ook waar de hemel is. Laat het dus maar zingen!

Zo staat het in het  voorwoord van mijn  boek ‘Laat mij maar zingen – Psalmen na geschreven’. Maar durf je dat ook en durf je daar naar te luistern, dat geluid van jouw innerlijk leven? Twee avonden gaan we bezig om op dat spoor te komen en op wat er in spiritueel opzicht in jou rondzingt en gehoord wil worden. Vanuit je hoofd naar je hart en vertrouwen op wat daar klinkt of juist zwijgt. Geen lezing over de psalmen of iets voor het hoofd om te verstaan.

Eerder om stil te worden voor die stem uit de diepte en bij geluk iets van God op het spoor te komen. Zijn waar het stil wordt en waar je jezelf hervindt in een vermoeden tot God.

Plaats: Fonteinkerk/Huis van Zuid, Robert Kochstraat 4, Amersfoort
Wanneer: donderdag 11 en woensdag 17 april 2024, aanvang 20:00 uur, inloop vanaf 19:30 uur
Opgave en nadere informatie:  Vormingdoorontmoeting@fonteinkerk-amersfoort.nl

(Donderdag) 20:00(GMT+02:00)