Rembrandtlezingen

09okt20:00RembrandtlezingenMet Gerda Hoekveld-Meijer

Details van het evenement

Rembrandtlezingen

In dit Rembrandtjaar gaan we schilderijen van Rembrandt ontcijferen samen met Dr. Gerda Hoekveld-Meijer. Zij is  auteur van theologische en kunsthistorische boeken zoals  “De God van Rembrandt” en haar laatste boek  “Sprekende spiegels”.

In deze lezingen maakt u kennis met een kant van Rembrandt die weinig naar voren komt in de literatuur. Zijn presentie was ook hierin uniek.

Rembrandt gebruikte Griekse en mythen en Bijbel verhalen tot lering en vermaak. Om de leiders van Kerk & Staat een spiegel voor te houden, nooit vleiend, altijd kritisch. Hij was samen met Joost van den Vondel de artistieke dilettant in roerige tijden van Reformatie en Contrareformatie.

De lezingen zijn op  donderdag 3 oktober en op woensdag 9 oktober in de Zonnekamer van Huis van Zuid in de Fonteinkerk

Beide lezingen zijn ook los van elkaar te bezoeken.

De toegang is gratis, aan het eind vragen wij van u een vrijwillige bijdrage.

Aanvang 20.00 uur. Inloop vanaf 19.45 uur, met koffie of thee.

Informatie en aanmelden per email bij  de beraadsgroep Vorming Door Ontmoeting.

(Woensdag) 20:00(GMT+00:00)

Get Directions