Muziek en Ontmoeting: Kamerkoor Venus

14jan12:0014:00Muziek en Ontmoeting: Kamerkoor VenusEen Utrechts kamerkoor met ruim 30 zangers en zangeressen olv Krista Audere.

Details van het evenement

Kamerkoor Venus in de Fonteinkerk

Op 14 januari 2018 verzorgt Kamerkoor Venus een concert in het kader van Muziek & Ontmoeting.

Ton de Leeuw – Missa Brevis (1952)
Ildebrando Pizzetti – Messa di Requiem (1922-23)
David Lang – Again (2005)
Aaron Copland – Four Motets (1921)
Dmitri Bortnianski – Concerto nr 32 (nr 100) Skazhi mi, Gospodi, konchinu moyu / O Lord let me know mine end (Psalm 39)
Alfred Schnittke – Three Sacred Hymns (1984)

De Italiaanse romantici stonden bekend om de zingbaarheid en soms zelfs frivoliteit van hun religieuze werken, zelfs als het om een dodenmis ging, en die zingbaarheid was eeuwenlang normatief in heel Europa. Ook de Russische tsaren tuigden in de negentiende eeuw niet alleen Italiaanse operahuizen op, maar lieten ook Italiaanse kerkmuziek in hun hofkapellen klinken, mede dankzij de inzet van de Oekraïense componist Dmitri Bortnianski. Ildebrando Pizzetti, voor een groot deel actief in de twintigste eeuw, kan zonder problemen tot deze romantici gerekend worden. De Leeuw, Schnittke en Copland raken u al evenzeer in het hart en bieden qua klank en stijl het nodige contrast in dit programma.

Meer informatie volgt, de website van Kamerkoor Venus vindt u HIER.

(Zondag) 12:00 - 14:00(GMT+00:00)

Get Directions