Kerkrecht voor dummies

Details van het evenement

Kerkrecht voor dummies

kerkrecht

Niet alle ambtsdragers van de Protestantse Gemeente te Amersfoort hebben de kerkorde naast hun bed liggen. Vermoedelijk niemand, en dat is heel gezond. Maar je loopt af en toe wel tegen vragen aan, zeker als je nieuw bent. Hoe zit dat nu precies met algemene kerkenraad en wijkkerkenraden? Gaat de kerkenraad over de begroting of toch het college van kerkrentmeesters? Over welke zaken moet een gemeentevergadering beslissen? Is die classicale vergadering eigenlijk wel ergens goed voor? Enzovoort. Je kunt de kerkorde raadplegen op internet, maar hoe vind je de weg in meer dan 300 pagina’s met allerlei regelingen? Je voelt je al gauw een ‘dummie’.

Ds. Leo Koffeman, emiritushoogleraar kerkrecht (en oecumene) van de Protestantse Theologische Universiteit, heeft meer dan 20 jaar predikanten opgeleid in het vak Kerkrecht. De eerste avond, 9 januari, geeft Lo een algemene inleiding van de opzet van de kerkorde en de kerk, met voorbeelden uit de praktijk. Aan het eind van de avond kunt u vragen kwijt in een collectezak, de week daarop (16 januari) worden die vragen in een kader gezet en zo veel mogelijk beantwoord.

Aanvang 20.00 uur. Inloop vanaf 19.45 uur, met koffie of thee.

Iedereen die geïnteresseerd is, is welkom, dus niet alleen ambtsdragers en niet alleen mensen van de Fonteinkerk!

Informatie is verkrijgbaar per email bij  de beraadsgroep Vorming Door Ontmoeting, aanmelden voor 6 januari a.s. via hetzelfde emailadres.

(Donderdag) 20:00(GMT+00:00)

Get Directions