Expositie Willem Hendrik Veenendaal

05julDe hele dag31augExpositie Willem Hendrik VeenendaalExpositie in de Fonteinkerk

Details van het evenement

Expositie Willem Hendrik Veenendaal

Hendrik Willem VeenendaalIn de maanden juli en augustus zijn er in Huis van Zuid schilderijen te zien van de Amersfoortse schilder Hendrik Willem Veenendaal (1886-1946). Tijdens een Muziek & Ontmoeting vorig jaar hebben wij Marijke en Inge Veenendaal, kleindochters van deze kunstenaar, ontmoet en bespraken we de mogelijkheid om een aantal werken van hun grootvader te laten zien.

Het aardige van deze schilderijen is dat er bekende plekken in en rond Amersfoort te zien zijn, zoals de Kamperbinnenpoort, Den Treek en de kerktoren van Oud Leusden. Het schilderij “het huis met de paarse ruitjes” is in 1935 geschilderd in maanlicht. Zo hebben alle schilderijen een eigen sfeer en stijl.

Marijke en Inge Veenendaal hebben hun grootvader nooit gekend en zijn op latere leeftijd zijn werken gaan verzamelen en willen via deze expositie zijn werk laten zien. Al is het werk uit de eerste helft van de vorige eeuw, ze laten je met een nieuwe blik kijken naar een aantal mooie plekken in Amersfoort en omgeving.

Van zondag 5 juli tot en met 30 augustus 2020 in Huis van Zuid, te bezichtigen tijdens het Stiltemoment in de Fonteinkerk, op woensdagen en vrijdagen tussen 19:00 en 21:00 uur of op afspraak.

Een interview met Marijke en Inge Veenendaal verscheen in oktober 2017 in het AD, het artikel kunt u HIER teruglezen. De foto bij dit artikel is destijds gemaakt door Saskia Berdenis van Berlekom.

Uiteraard zijn tijdens het Stiltemoment de voorzorgsmaatregelen rond het Coronavirus van kracht.

Meer informatie? Neem via het CONTACTFORMULIER contact op met de Kunstcommissie.

Juli 5 (Zondag) - Augustus 31 (Maandag)(GMT+00:00)

Get Directions