DEZE PAGINA WORDT OP DIT MOMENT OPGEBOUWD.

digitale fontein

Digitale media: valse profeet of reddende engel?

Terugblik op het symposium van 4 september 2021

Zijn de media de toekomst voor de kerk? Gaan ze ervoor zorgen dat minder mensen de kerk verlaten , dat jongeren meer aangesproken worden door de boodschap? Of zijn Instagram, Facebook en TikTok het domein van uiterlijkheden en oppervlakkigheid?

Een zoektocht van de gevestigde orde en de nieuwe lichting naar nieuwe vormen van kerkzijn in een interactief multimediaal symposium. Van de nieuwe media en noodzakelijk in tijden van secularisatie. Kerken zenden kerkdiensten via internet uit. En dan rijst de vraag: kun je de dienst gemaakt voor een fysieke samenkomst in een kerkgebouw, in dezelfde vorm digitaal publiceren? In ieder geval wordt de belangstelling voor de kerk er niet per se groter op. En de leegloop van de kerk wordt er niet door gestopt. Integendeel. Dat leidt tot een grotere vraag: hoe lang kan de huidige kerk nog voortbestaan?

Op deze pagina vindt u achtergronden en een terugblik op het symposium. Wilt u meer informatie? Vul dan het contactformulier van deze website in.