DIGITALE MEDIA: VALSE PROFEET OF REDDENDE ENGEL

04sep09:30DIGITALE MEDIA: VALSE PROFEET OF REDDENDE ENGELDe mogelijkheden van de media en de toekomst van de kerk.

Details van het evenement

DIGITALE MEDIA: VALSE PROFEET OF REDDENDE ENGEL

Een nationaal symposium op 4 september vanaf 9:30 in de Fonteinkerk Amersfoort over de mogelijkheden van de media en de toekomst van de kerk.

digitale fontein

Prominente theologen gaan met elkaar en met de aanwezigen in gesprek, en experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van nieuwe media delen ervaringen. Zijn de media de toekomst voor de kerk? Gaan ze ervoor zorgen dat minder mensen de kerk verlaten en dat jongeren meer aangesproken worden door de boodschap? Of zijn Instagram, Facebook en TikTok het domein van uiterlijkheden en oppervlakkigheid?

René de Reuver, scriba generale synode: “Wij zijn niet geroepen om de kerk te redden – daar zorgt God zelf voor”.
Mirella Klomp, expert op het gebied van ‘The Passion’: “Miljoenen Nederlanders nemen jaarlijks deel aan een openbare multimediale uitvoering van Christus’ Passie. Wat zegt dat?”
Remmelt Meijer, theoloog, kerkbegeleider, pionier: “Wij hebben last van ‘gestolde vormen’. Is de preek wel de vorm voor een live-stream?”

Uit Amersfoort Rolinka Klein Kranenburg, pionierend predikant in de Amersfoortse Veenkerk, Kees-Jan Mulder filmmaker, theoloog, facilitator in participatory video en Leo Koffeman als theoloog en oecumenicus, één van de organisatoren van het symposium.

In de middag zijn er workshops met experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van video en sociale media. Onder meer Felix Govers, MOVE, Hoe werken eigenlijk de sociale media Doke Hoekstra, Holy Hub, over missie, massa, mindset en media Eric van den Berg, online-expert, ervaringen met livestreams Daan Molenaar, conceptontwikkelaar Innovatie EO over podcast

Informatie en aanmelden via de website van de Digitale Fontein, klik HIER om deze website te openen.

Het symposium wordt mede mogelijk gemaakt door:

(Zaterdag) 09:30(GMT+02:00)

Get Directions