Wees erbij café: Schuren en scheppen, met Roel Ottow

26jan20:00Wees erbij café: Schuren en scheppen, met Roel OttowExpositie toegelicht

Details van het evenement

Wees erbij café: Roel Ottow, Schuren en scheppen

Thema-avond rond de expositie van kunstenaar Roel Ottow, thema Schuren en Scheppen; observaties en anekdotes over o.a. kunst en kerk.

Roel Ottow is een van de drijvende krachten van het Platform Kerk en Kunst, dat afgelopen najaar het symposium Schuren en Scheppen organiseerde.

Roel OttowVanuit zijn eigen praktijk als ontwerper/illustrator/kunstenaar, o.a. voor twee kinderbijbels en christelijke tijdschriften naast bergen seculier werk, is hij observator en heeft hij bijna dagelijks te maken met het snijvlak van kerk en kunst.

Op de kunstacademie al liep hij tegen vragen aan of een christen het werk van Van Gogh mooi mag vinden, of het werk van Bacon, abstracte kunst? Wanneer passie, wanneer passief; als olifant in een porseleinkast of speldenprikken; wanneer innemend, wanneer uitstekend?

Ook heeft hij drie jaar voor Wycliffe Bijbelvertalers in Kenia gewerkt. Ervaring met andere culturen werkt blikverruimend, maar ook verwarrend: wat in de ene cultuur kan, is aanstootgevend in een andere, denk bijvoorbeeld aan wat wij corruptie noemen. Hoe ga je respectvol om met anderen terwijl je toch ook vast zit aan je eigen percepties?

Naar aanleiding van de expositie in de Fonteinkerk/Huis van Zuid en aan de hand van voorbeelden van zijn werk vertelt hij bewogen en bevlogen over zijn ervaringen, observaties en anekdotes.

Vrijdagavond 26 januari; inloop vanaf 19.30 uur, aanvang 20.00 uur. Entree: vrijwillige bijdrage

Info bij Roeleke de Witte bij voorkeur via e-mail.

De website van Roel Ottow vindt u hier, informatie omtrent de expositie vindt u hier.