Zieletijd

In deze 40-dagentijd, op weg naar Pasen, bieden wij u elke week een kort filmpje aan om over na te denken. De filmpjes gaan over de Bijbelverhalen rond Jezus, en een citaat uit het boekje ‘Kijk op de Ziel’ van Martine Oldhoff. Elk filmpje eindigt met een vraag, om zelf over na te denken, of met een ander over in gesprek te gaan. De filmpjes staan steeds vanaf maandag online op deze plek van de website. Te bekijken op het moment dat u uitkomt.

Martine Oldhoff doet (promotie)onderzoek aan de PThU naar spreken over de ziel. BOL.com schrijft over “Kijk op de ziel”: Kijk op de ziel is een gespreks- en bezinningsboek dat de betekenis van de ziel in het christelijke geloof verwoordt. De ziel duikt overal op. Van seizoenen lang in “Kijken in de ziel’ op de televisie tot in het spirituele tijdschrift Happinez. Tegenwoordig nemen veel gelovigen het woord minder gemakkelijk in de mond. Dat is jammer, want eeuwenlang was de ziel een bekend begrip in kerk en theologie. Oldhoff werpt een nieuw licht op dit oude woord. Kijk op de ziel biedt je theologische verdieping, actuele voorbeelden en veel stof tot nadenken. Een bezinningsboek dat leidt tot diepe geloofsgesprekken met vrienden, familie of gemeenteleden.

Dit project is een initiatief van De Bron, Emmauskerk, Fonteinkerk en de Hoeksteen. Nieuwe filmpjes vindt u op 1, 8, 15, 22 maart.