Luther, Handel en onze stellingname

Wat bezielde Luther, de reformator uit de 16 e eeuw? En wat was de passie van Handel, de componist uit de 18e eeuw? En wat kunnen wij in de 21e eeuw met de ideeën van Luther en Handel? Ouderen en jongeren? In de viering op 29 oktober nemen wij u mee in de gedachten van Luther en in de muziek van Handel om uit te komen bij de vraag hoe wij handen en voeten kunnen geven aan ons geloof. Beide heren maakten kerk/geloof en muziek toegankelijk voor velen. Maar hoe toegankelijk is de kerk vandaag? En ons geloof? En wat moet er gebeuren om de kerk toekomst te geven? Daarom komen ook jongeren aan het woord. Misschien gaan ze wel stellingen op de deur van de kerk timmeren van de kerk. Wie weet! Spannend is het in ieder geval.

Kortom, een viering met een veelheid van geluiden waarin we gaan verkennen hoe relevant beide heren kunnen zijn voor de kerk van nu. Naast Luther en Handel komt ook Pepijn Ruiter aan het woord met zijn prikkelende visie over wat hem aanspreekt in Taizé. Het wordt, kortom, een sprankelend gebeuren. Jos van Oord kruipt voor ons in de huid van Luther en FONS komt langs om, samen met strijkers en hobo, een schitterende Chandos-anthem van Handel te zingen. Komt u ook? Om half 10 staat de koffie al klaar.