Fonteinkerk wordt Groene Kerk

Deze nazomer heeft de Kerkenraad besloten om – op voorstel van de commissie duurzaamheid – officieel een Groene Kerk te worden. Misschien vraagt u zich af wat dit betekent, en wat er gaat veranderen. De Fonteinkerk deed toch al heel wat aan duurzaamheid, milieubewustzijn, terugdringen van afval en uitstoot? Inderdaad, en dat blijft ook zo. Straks zal er bij de deur een ‘schildje’ hangen en verder gaan de groene activiteiten gewoon door. En die activiteiten waren uiteraard afgelopen jaren ook al van harte ondersteund door de Kerkenraad. Wat er verandert, is dat we nu formeel uitspreken dat we jaarlijks in onze plannen voor de Fonteinkerk ook duurzaamheid meenemen. En dat we elk jaar proberen (waar het voor ons mogelijk is) weer iets groener en duurzamer te worden. Volgens ons zijn we daarmee de zevende ‘officiële’ Groene Kerk van Amersfoort!

Wilt u meer lezen over wat een Groene Kerk is, en wat we kunnen doen als Groene Kerk? Kijk eens op de website van Groene Kerken, www.groenekerken.nl

Wilt u meer weten over de groene plannen en activiteiten komend jaar (en misschien zelfs actief meewerken)? Tineke Westerveld, Ike Veenendaal of Remko van der Vos spreken hierover heel graag met u, na een viering of waar we elkaar maar treffen. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen via het het CONTACTFORMULIER van de website.