Expositie Mary Velthoen

26febDe hele dag23meiExpositie Mary VelthoenLevensbomen en bijbelverhalen

Details van het evenement

Opening expositie zondag 26 februari a.s. om 11.30uur

Mary Velthoen exposeert gedurende de lijdenstijd haar kunst in een verkoopexpositie in de Fonteinkerk te Amersfoort. Het werk is te zien vanaf zondag 26 februari tot en met 23 mei. De opening vindt plaats op zondag 26 februari na de ochtend kerkdienst waar u hartelijk welkom bent.

Een aantal van deze werken zijn geïnspireerd op verhalen uit de Bijbel en andere werken zoals de levensbomen en ouder en kind schilderijen hebben een eigen symboliek. Als kind is zij groot geworden met bijbelverhalen en deze vormen nog dagelijks een bron van inspiratie voor haar kunst en haar geloof.

De stijl waarin Velthoen deze serie heeft gemaakt, zou je kunnen typeren als expressief. De figuren zijn niet realistisch maar wel herkenbaar figuratief. De werken zijn gemaakt in een bijzondere techniek. De oppervlakte is gegutst en daarna is het geschilderd. Sommige delen zijn in reliëf erop gemonteerd. Mary Velthoen is sinds 1992 werkzaam als beeldend kunstenaar. Zij werkt in series over onder andere landschap, bomen en luchten, zwemmers. Door de jaren heen is haar expressieve stijl van figuratief naar abstract gegroeid. Om hier een beeld van te krijgen kunt u op haar website een kijkje nemen. www maryvelthoenart.com.
In Groningen exposeert zij regelmatig met de al meer dan honderd jaar bestaande kunstenaars collectief:De Ploeg. Deze groep van levende kunstenaars treedt naar buiten met hun nieuwe werken in groepstentoonstellingen.

Zij is opgeleid in Groningen aan de kunstacademie en werkt als kunstdocent in het middelbaar examen onderwijs. Verder geeft zij kunstlessen en losse workshops in haar eigen atelier. Komende maand exposeert zij met man en kinderen en veel andere familieleden van de familie tak van Loon in het kerkje van Jan van Loon te Assen. Oranjestraat 13. Dit onder het mom van de verbeeldingskracht van het nageslacht.

In de Fonteinkerk zal zij op woensdag 24 mei om 7 uur een workshop aanbieden over het thema de Levensboom. Nadere informatie over deze workshop volgt op een later tijdstip. U kunt zich nu al aanmelden, stuur daartoe een e-mail naar kunstcommissie-fonteinkerk@outlook.com

De expositie van Mary Velthoen is te bewonderen in Huis van Zuid van 26 februari tot en met 23 mei 2023. De expositie is iedere zondag te bezoeken tussen 12:00 en 13:00 uur of op afspraak. Vul het contactformulier van deze website in om een afspraak te maken.

Februari 26 (Zondag) - Mei 23 (Dinsdag)(GMT+01:00)

Get Directions