Expositie Ellen Gieles

06augDe hele dag29sepExpositie Ellen Gieles"Afvallig", inhoud en schoonheid in relatie tot troep

Details van het evenement

“Afvallig”, expositie Ellen Gieles

Een bijzonder relevante en confronterende expositie van de in België werkende kunstenares Ellen Gieles, van 6 augustus tot 29 september in de Fonteinkerk.

Haar werk vindt zijn voedingsbodem in onze consumptie- en wegwerpmaatschappij: ”Ik raap op wat mensen weggooien en verzamel wat de natuur achterlaat. Alles met zijn eigen verleden en reden van bestaan”.

De beeldende werken op de tentoonstelling bestaan dan ook voornamelijk uit afval, welke in een nieuwe vorm, schoonheid en zeggingskracht, maatschappelijke- en milieuproblemen aan de orde te stellen. Een prachtig confronterend voorbeeld hiervan is de beeldengroep “Op de vlucht”, waarin de kunstenares in één klap de vluchtelingen- en milieuproblematiek haarscherp aan de orde stelt.

Ellen Gieles werkt met verschillende disciplines, telkens passend bij het idee dat ze tot uitdrukking wil brengen. “Dode” dingen krijgen zo een nieuw leven in –vaak poëtische- assemblages en beelden. Gieles: “Ik maak “stil-levens”, ontstaan vanuit mijn visie op onze maatschappij en vanuit mijn geloof dat we voorzichtig moeten omgaan met elkaar en de wereld om ons heen.”

Het eigen verhaal van het materiaal, de essentiële vanzelfsprekendheid van de vorm en de relatie tussen deze twee gegevens vormen hierbij een belangrijk uitgangspunt. Ik zit niet vast aan een bepaald medium en houd ervan me vrij te voelen om me in verschillende disciplines uit te drukken. Deze creatieve vrijheid en intuïtie zijn van groot belang bij het ontwikkelen van mijn werken.”

De feestelijke opening van de expositie – in aanwezigheid van de kunstenares – vindt plaats op zondag 27 augustus om 11.30 uur.

U kunt de expositie op alle zondagen van 11.30 uur tot 12.30 uur bezoeken. Op de andere dagen kunt u uw bezoek plannen in overleg met de koster: tel 033- 4614995 of 06-42028436.

ellen gieles

Augustus 6 (Zondag) - September 29 (Vrijdag)(GMT+00:00)

Get Directions

blauwe kerk michiel knol