Elke maandag een Adventslied

14 december: Leer iets over een adventslied en zing mee, deel 4!
Elke week van Advent is er een nieuw lied waarover we in een webinar (een filmpje, online, dat je op elk gewenst moment kunt bekijken) iets vertellen. Vandaag al weer het vierde en laatste lied, op weg naar de vierde zondag van Advent: Lied 480 ‘Ik wandel in gedachten’. De tekst en de melodie worden toegelicht, en door de zangers uit De Bron wordt u meegenomen door het lied. Het filmpje duurt ongeveer 15 minuten.
Ze blijven op de website beschikbaar tot het einde van het jaar. De tekst van elk lied kunt u vinden in ons gewone liedboek, het Liedboek, zingen en bidden voor huis en kerk (als u dit niet hebt, eenvoudig aan te schaffen via de boekhandel.

7 december: Leer iets over een adventslied en zing mee, deel 3!
Elke week van Advent is er een nieuw lied waarover we in een webinar (een filmpje, online, dat je op elk gewenst moment kunt bekijken) iets vertellen. Deze maandag lied 460 ‘De nacht loopt ten einde’. De tekst en de melodie worden toegelicht, en door de zangers van de Fonteinkerk wordt u meegenomen door het lied. Het filmpje dat ongeveer 15 minuten.
De eerdere afleveringen gemist? Ze blijven op de website beschikbaar tot het einde van het jaar. De tekst van elk lied kunt u vinden in ons gewone liedboek, het Liedboek, zingen en bidden voor huis en kerk (als u dit niet hebt, eenvoudig aan te schaffen via de boekhandel).

29 november 2020: Leer iets over een adventslied en zing mee, deel 2!
Elke week van Advent is er een nieuw lied waarover we in een webinar (een filmpje, online, dat je op elk gewenst moment kunt bekijken) iets vertellen. Maandag 30 november staat er weer een nieuw filmpje online: over lied 443 ‘De Engel Gabriel komt aangesneld’. De tekst en de melodie worden toegelicht, en dit keer nemen de leden van de cantorij van de Hoeksteen u mee door de melodie en leert u het lied ook te zingen. Het filmpje duurt ongeveer 15 minuten.
Elke week van Advent komt er een nieuw filmpje op maandag online. Eentje gemist? Geen probleem: alle vier de filmpjes blijven staan tot het einde van het jaar. De filmpjes zijn opgenomen in de kwartetkerken (De Bron, Emmauskerk, Hoeksteen, Fonteinkerk) en zangers, musici en predikanten van alle vier de wijkgemeentes hebben meegewerkt. De tekst van elk lied kunt u vinden in ons gewone liedboek, het Liedboek, zingen en bidden voor huis en kerk (als u dit niet hebt, eenvoudig aan te schaffen via de boekhandel).

23 november 2020: Leer iets over een adventslied en zing mee!
Elke week van Advent is er een nieuw lied waarover we in een webinar (een filmpje, online, dat je op elk gewenst moment kunt bekijken) iets vertellen. Vanaf maandag 23 november starten we met Lied 433 ‘Kom tot ons, de wereld wacht’. De tekst en de melodie worden toegelicht, en samen met zangers uit een van de kwartetkerken, dit keer uit Emmauskerk, leert u het lied ook te zingen. Elke week een nieuw lied, in een filmpje dat ongeveer 15 minuten duurt.
Het filmpje staat steeds in de week voor de Adventszondag op maandag online, en kan op elk moment bekeken worden. Eentje gemist? Geen probleem: alle vier de filmpjes blijven staan tot het einde van het jaar. De filmpjes zijn opgenomen in de kwartetkerken (De Bron, Emmauskerk, Hoeksteen, Fonteinkerk) en zangers, musici en predikanten van alle vier de wijkgemeentes hebben meegewerkt. De tekst van elk lied kunt u vinden in ons gewone liedboek, het Liedboek, zingen en bidden voor huis en kerk (als u dit niet hebt, eenvoudig aan te schaffen via de boekhandel).

19 november 2020
Elke week, in aanloop naar de adventszondag, publiceren we een webinar over een lied voor advent en kerst. Leer meer over de tekst, en de melodie. Als de melodie onbekend is, oefenen we die samen in het webinar. Na zo’n 20 minuten weet u wat meer over de achtergronden en kunt u het lied meezingen.

De filmpjes staan wekelijks op de maandag 23 en 30 november en 7 en 14 december online. Je kunt ze vanaf het moment van publicatie op elk gewenst moment bekijken, tot kerst. Leg je Liedboek alvast klaar, want daarin staan de teksten om mee te zingen. Geen liedboek? Hier kun je er een bestellen.

Dit bericht is slechts een vooraankondiging; de webinars zijn nog niet live, te zijner tijd komt er hier een link. De webinars zijn een samenwerking van de kwartetkerken binnen de Protestantse Gemeente Amersfoort: De Bron, De Fonteinkerk, De Emmaüskerk en De Hoeksteen.

De volgende liederen komen aan de orde:
week 1, 23 november: Lied 433 ‘Kom tot ons, de wereld wacht’
week 2, 30 november: Lied 443 ‘De engel Gabriël komt aangesneld’