Waterdrager en jubilaris

Op zondag 25 oktober jl. stonden we stil bij twee mensen uit onze gemeente, bij onze koster Fahmi Icho die 12 ½ jaar als koster is verbonden aan de Fonteinkerk en bij Luuk Goumare, vanwege zijn jarenlange vrijwillige inzet.

Luuk ontving daarom een onderscheiding namens de Protestantse Kerk Nederland, bestaande uit een draaginsigne in goud en een oorkonde. Die onderscheiding komt hem zeer toe, gezien al het water wat hij draagt en gedragen heeft voor de Fonteinkerk. Een greep, zonder volledig te willen zijn: diaken met diverse ambtstermijnen, beamer, betrokken bij de Hongarije-commissie, technicus van VDO, pionier van onze beelduitzendingen, bemanning van de papiercontainer, zanger en bestuurslid van het Taizékoor en reservekoster. Ook zijn computerkennis mag niet onvermeld blijven, kennis die hij bij diverse gemeenteleden in de praktijk brengt.

Fahmi vierde enige tijd geleden zijn 12½-jarig jubileum als koster. Een drukbezet mens, met zijn gezin, zijn baan als conciërge op een basisschool, de Syrisch Orthodoxe kerk, de verbouwing van zijn huis én de Fonteinkerk. Fahmi begon destijds als koster in De Open Hof en was een periode zowel actief in De Open Hof als Fonteinkerk. Fahmi schenkt talloze koppen koffie en thee, heeft vriendelijke woorden voor ons en onze gasten maar zingt ook prachtige liederen in de kerk en Huis van Zuid op onbewaakte momenten. Misschien moeten we zingen toch eens in zijn taakomschrijving opnemen!

Wij hopen Fahmi en Luuk nog lang in ons midden te mogen hebben.

.

stiltemoment