De wereldraad bijeen

27sep20:00De wereldraad bijeenEen lezing ná de samenkomst

Vertegenwoordigers van 350 kerken komen begin september naar Karlsruhe, slechts een paar uur rijden van Amersfoort. In 1948 werd de Wereldraad bam Kerken in de eerste Assemblee in Amsterdam opgericht., toen met nog niet de helft van het aantal lidkerken van nu.

In het thema nu weer Bijbelse kernwoorden: verzoening en eenheid. Wat betekent verzoening, als de leider van de Russisch-Orthodoxe kerk . patriarch Kyrill, de oorlog in Oekraïne steunt? En is kerkelijke eenheid nog wel van deze tijd? Over zulke vragen zal het tijdens deze avond gaan. Gemeentelid Leo Koffeman woont de bijeenkomst bij en vertelt er een avond lang over.

Dinsdag 27 september, aanvang 20:00 uur, vanaf 19:45 uur binnenlopen met koffie en thee. Opgave per e-mail bij VDO via vormingdoorontmoeting@fonteinkerk-amersfoort.nl.

(Dinsdag) 20:00(GMT+02:00)