Ambtsdragersavond PGA/PGHAN

Beste ouderling, diaken, PGA-commissielid en voorganger uit heel Amersfoort,

Ieder jaar is er voor ambtsdragers een avond ter inspiratie en bemoediging. Dit jaar is dat op dinsdag 10 oktober in de Sint-Joriskerk, om 20.00 uur. Het thema van deze avond is ‘Zie de mens, armoede in diaconaal perspectief’. Bijzonder hoogleraar Thijs Tromp gaat met ons in gesprek over een menswaardige visie op armoede en wat de kerk daarin kan betekenen.

Het thema raakt iedere wijkgemeente, want wat doen we met onze diaconale roeping? Bereiken we de mensen binnen en buiten de kerk en wie zijn zij dan? Een interessante avond voor iedereen die vindt dat de kerk een roeping heeft om ‘iets’ met armoede te doen.

Voorafgaand aan de vergadering is er een korte presentatie van het nieuwe kerkblad, Vierklank. Van 19.30-19.45u. Hiervoor bent u ook van harte uitgenodigd.

Aan het eind van de avond is er een korte terugkoppeling en borrel. Je hoeft je niet op te geven voor deze avond. Iedereen is van harte welkom.

De avond is voorbereid door Jennie Harmelink, diaconaal opbouwwerker van de PGA & PGHAN.

Meer informatie over de Protestantse Gemeente Amersfoort vindt u HIER, informatie over de Protestantse Gemeente Hoogland/Amersfoort-Noord vindt u HIER.