Huis van Zuid zonnekamer
Huis van Zuid westkamer
Huis van Zuid oostkamer

Verhuur van zaalruimte en vergaderplek

De kerkzaal en vergaderzalen van de Fonteinkerk worden in de eerste plaats gebruikt door de Protestantse wijkgemeente Fonteinkerk. Daarnaast is het voor derden mogelijk de diverse ruimten te huren. De ligging, de inrichting en de bereikbaarheid vormen de basis voor een aantrekkelijke vergaderlocatie. Het nabij gelegen bos Nimmerdor biedt de mogelijkheid voor een ontspannen wandeling, waarmee u een extra dimensie toevoegt aan uw vergadering, seminar, presentatie, workshop of uitvoering.

Kerkruimte

De kerkzaal is geschikt voor circa 300 bezoekers en leent zich uitstekend voor het geven van concerten, recitals, kooruitvoeringen, lezingen, vergaderingen etcetera. Hierbij stellen wij wel als voorwaarde dat uw evenement past binnen het karakter en de sfeer van het gebouw. De kerkzaal, met daarin een kerkorgel en een piano, heeft een goede akoestiek. Een vleugel is op aanvraag en tegen meerprijs beschikbaar.

Huis van Zuid

Het bijgebouw met de naam Huis van Zuid is in 2012 geheel gerenoveerd en beschikt over drie vergaderzalen. De Oostkamer, geschikt voor ca. 20 personen, De Westkamer voor ca. 30 personen en, op de eerste verdieping, De Zonnekamer voor ca. 80 personen.

Het gehele gebouw is rolstoeltoegankelijk en voorzien van een invalidentoilet. Huis van Zuid beschikt over een lift naar de eerste verdieping. In het gehele gebouw is WiFi aanwezig, evenals beamers en flip overs.

Een royale keuken bevindt zich op de begane grond, indien gewenst kan voor een eenvoudige lunch worden gezorgd.

Deze vergaderplek ligt op enkele minuten van de snelwegen A28 (Utrecht-Amersfoort-Zwolle) en A1 (Amsterdam-Amersfoort-Apeldoorn) en heeft voldoende gratis parkeerplaatsen. De bushalte waar een bus vanaf en naar het station stopt bevindt zich op enkele minuten loopafstand (halte Borneoplein), klik HIER om uw OV-route naar de Fonteinkerk te bepalen.

In de Fonteinkerk vinden veel activiteiten plaats. Activiteiten uit verhuur, maar ook activiteiten die door de Fonteinkerk zelf worden geïnitieerd en georganiseerd. In de AGENDA vindt u een overzicht van deze activiteiten. Meer weten? MAIL dan naar het PR-team van de Fonteinkerk.

Tarieven, beschikbaarheid en voorwaarden

De basistarieven* voor 2023 zijn, per dagdeel:

• kerkzaal € 320,-
• Zonnekamer € 150,-
• Westkamer € 80,-
• Oostkamer € 65,-

Informatie over beschikbaarheid, speciale wensen en voorwaarden worden op aanvraag verstrekt. Bel gerust naar (033) 461 4995 of stuur een email naar verhuur@fonteinkerk-amersfoort.nl met uw aanvraag naar mevrouw E. Kaars, zij neemt zo snel mogelijk contact met u op. U kunt ook via deze LINK het contactformulier van deze website invullen.

*)  tijdens wintermaanden kan een energietoeslag in rekening worden gebracht.

Huis van Zuid foyer beneden 2
Huis van Zuid foyer bovn