Muziek en Ontmoeting: Benninghof Trio

17sep12:0014:00Muziek en Ontmoeting: Benninghof TrioMareike Lenz en consorten

Details van het evenement

Benninghof Trio in de Fonteinkerk

Benninghof TrioMuziek en Ontmoeting verlegt haar grenzen. Ter gelegenheid van de zeventigste verjaardag van de Duitse componist Prof. Ortwin Benninghoff geeft het Duitse “Benninghoff trio“ op 17 september in de Fonteinkerk een concert. In de bezetting viool, fluit en orgel worden werken van Benninghoff gespeeld en staat het leven van de componist centraal: een spannende en meeslepende levensloop die veel invloed heeft gehad op zijn muziek. Als moeilijk opvoedbaar wonderkind werd hij rustig door het maken van muziek en voerde zijn weg hem door de Oekraïne waar hij kennis maakte met de jonge stervioliste Oksana Popsuy. Hij heeft geconcerteerd over de hele wereld en zijn studenten hebben hem leren kennen als een authentieke persoonlijkheid met composities die passen bij zijn leven. Ook kerkmuziek heeft een grote invloed gehad op zijn muziek wat onder andere komt door zijn rol als kerkorganist in Duitsland. Tijdens het concert wordt over het leven van Benninghoff verteld en het publiek krijgt de mogelijkheid om vragen te stellen.

Alle reden dus om deze Muziek en Ontmoeting te komen luisteren. En natuurlijk ook vanwege de heerlijke lunch na afloop van het concert! U komt toch ook?

(Zondag) 12:00 - 14:00(GMT+00:00)

Get Directions